3. Organizarea structurală | ![]() |
Organizarea structurala
reglementeaza sarcinile, responsabilitatile si competentele decizionale (cele trei
elemente care definesc un post sunt cunoscute ca alcătuind triunghiul magic al
organizării întrucât stau la baza oricărei structuri). Ea stabilește cine
ce trebuie să facă în întreprindere, cine și cui poate da dispoziții, cine și
pentru ce anume răspunde. După cum, de exemplu, din perspectivă tehnică
întreprinderea este alcătuită din terenuri, clădiri, mașini, mobilier, din
perspectivă organizatorică întreprinderea este construită din posturi
- acestea sunt cărămida structurii organizatorice. Postul are o denumire și o descriere
cuprinsă, de obicei în fișa postului fără a fi însă exclusă
situația în care descrierea postului este doar în mintea șefului și a executantului.
Mai
multe posturi ce realizează activități de același fel sau legate tehnologic se
grupează în compartimente (pot fi denumite concret
ateliere, puncte de lucru, secții, raioane, echipe, birouri, etc - după obiectul de
activitate al |