5. Vadul comercial |
![]() |
Vadul comercial este un concept complex și o variabilă măsurabilă, în același timp. El reflectă potențialul unui amplasament de a atrage clienți, de a genera vânzări importante, de a fi observat, vizitat de clienți potențiali sau consumatori. | |
Calitatea vadului comercial este condiționată de caracteristici fizice (urbanism, arhitectură, circulație, oferta de mărfuri și servicii, mobilarea și utilarea spațiilor de comerț și servicii, amplasamentul în localitate în raport cu alte centre de interes, integrarea în aglomerări de spații de comerț și servicii, în centre comerciale). |
|
Vadul comercial este determinat în mare măsură de comportamentul cumpărătorilor, de variabile psihologice. Un anume amplasament place, atrage, este simpatic, oferă satisfacție, în timp ce altul -cu caracteristici fizice identice, eventual este ocolit. |
|
Vadul comercial al unui amplasament este variabil în timp și determinat, într-o anumită măsură, de operatorii de comerț și servicii prezenți pe acel amplasament. |