4. Amplasarea unităților operative

Back

Next

Factorii  de care se ține seama în alegerea amplasamentului unei unități de comerț cu amănuntul (magazin):

> Factori demografici (numarul de locuitori, structura populației, gradul de ocupare)
> Factori economici (nivelul veniturilor, puterea medie de cumpărare, potențialul pieței, fluxurile de circulație)
> Factori psihologici și psihosociali  (obiceiuri de viață, obiceiuri de consum, mentalități)
> Factorii de infrastructură (proiecte urbanistice locale, instituții care exercită o atracție, apropierea de arterele de circulație)
> Concurența existentă în zonă (numărul competitorilor, mărimea acestora, dacă vând aceleași produse, produse complementare sau de înlocuire, condițiile de vânzare si preturile practicate)
> Evaluarea clădirii și terenului
> Costurile dependente de amplasament (costurile de aprovizionare și desfacere, costurile de întreținere, taxe și impozite locale)
> Factori perturbatori și restrictivi (limitarea sau reglementarea orarului de funcționare, apropierea unor surse de poluare)

Analizele privind amplasamentul se bazează pe observarea directă, anchete, calculul unor indicatori statistici, comparații, calcule de probabilități, scenarii și evaluări intuitive.