3. Procesul managementului strategic |
4. Aplicarea
strategiei (vezi Figura 4). Transpunerea în practică a strategiei adoptate
presupune adaptarea structurilor și sistemelor de control. Întrucât aceasta
înseamnă unor noi soluții care afectează diferit diferitele părți interesate este
necesară utilizarea metodelor de conducere
științifică a schimbărilor.
Un exemplu tipic
de adaptare a structurilor la strategie este reproiectarea structurii pe divizii
(cunoscute și ca centre de profit) corespunzător distribuției pe afaceri (SBU,
DAS) efectuată, pentru a permite gestionarea îndeaproape a avantajului competitiv
specific fiecăreia dintre afaceri și a permite aplicarea de strategii ce pot diferi
substanțial, chiar dacă se subordonează unei viziuni strategice unitare.
Adoptarea unei noi strategii presupune redefinirea criteriilor și indicatorilor de performanță prin intermediul cărora se urmărește menținerea cursului stabilit. Astfel, o întreprindere care are un avantaj competitiv din aprovizionare va urmări în mod special prețurile de achiziție și/sau costurile de aprovizionare și va căuta să mențină decalajul favorabil pe care-l are față de concurenți.