3. Procesul managementului strategic

Back

Next

4. Aplicarea strategiei (vezi Figura 4).  Transpunerea în practică a strategiei adoptate presupune adaptarea structurilor și sistemelor de control. Întrucât aceasta înseamnă unor noi soluții care afectează diferit diferitele părți interesate este necesară utilizarea metodelor de conducere științifică a schimbărilor.

Figura 4 - Aplicarea strategiei

Un exemplu tipic de adaptare a structurilor la strategie este reproiectarea structurii pe divizii (cunoscute și ca „centre de profit”) corespunzător distribuției pe afaceri (SBU, DAS) efectuată, pentru a permite gestionarea îndeaproape a avantajului competitiv specific fiecăreia dintre afaceri și a permite aplicarea de strategii ce pot diferi substanțial, chiar dacă se subordonează unei viziuni strategice unitare.

Adoptarea unei noi strategii presupune redefinirea criteriilor și indicatorilor de performanță prin intermediul cărora se urmărește menținerea cursului stabilit. Astfel, o întreprindere care are un avantaj competitiv din aprovizionare va urmări în mod special prețurile de achiziție și/sau costurile de aprovizionare și va căuta să mențină decalajul favorabil pe care-l are față de concurenți.