3. Procesul managementului strategic

Back

Next

3. Formularea strategiei (vezi Figura 3). Pe baza cunoașterii situației existente se pot evidenția alternativele și formula opțiunile în ce privește strategia.

În centrul preocupărilor se situează asigurarea avantajului competitiv la nivelul fiecărei afaceri din portofoliul de afaceri al întreprinderii. O contribuție importantă a managementului strategic la regândirea întreprinderilor o constituie tocmai atenția acordată divizării activității întreprinderii în domenii (afaceri sau unități) omogene din punctul de vedere al strategiei urmate. Aceste subdiviziuni sunt stabilite astfel încât să rezulte cupluri produs-piață omogene prin caracteristici și cerințe. Ele sunt cunoscute sub denumirea engleză de Strategic Business Units (SBU) sau sub aceea din limba franceză de Domaine  d'Activité  Stratégique (DAS).Figura 3 - Formularea strategiei  

Un comportament strategic coerent, presupune nu numai strategii specifice fiecărei afaceri (SBU, DAS) ci și un set complet de opțiuni strategice corelate la nivel funcțional, la nivelul portofoliului de afaceri și la nivelul piețelor globale.