3. Procesul managementului strategic |
3. Formularea
strategiei (vezi Figura 3). Pe baza cunoașterii situației existente se
pot evidenția alternativele și formula opțiunile în ce privește strategia.
În centrul
preocupărilor se situează asigurarea
avantajului competitiv la nivelul fiecărei afaceri din portofoliul
de afaceri al întreprinderii. O contribuție importantă a managementului strategic la
regândirea întreprinderilor o constituie tocmai atenția acordată divizării
activității întreprinderii în domenii (afaceri sau unități) omogene din punctul de
vedere al strategiei urmate. Aceste subdiviziuni sunt stabilite astfel încât să rezulte
cupluri
produs-piață omogene prin caracteristici și
cerințe. Ele sunt cunoscute sub denumirea engleză de Strategic Business Units
(SBU) sau sub aceea din limba franceză de Domaine d'Activité Stratégique
(DAS).
Un comportament
strategic coerent, presupune nu numai strategii specifice fiecărei afaceri (SBU, DAS) ci
și un set complet de opțiuni strategice
corelate la nivel funcțional, la nivelul portofoliului de afaceri și la nivelul
piețelor globale.