2. Forme de vânzare cu amănuntul reprezentative Back

Next

1. Vânzarea clasică se caracterizează  prin servirea clienților în mod direct de către personalul comercial în cadrul sălii de vânzare. Caracteristici: mărfurile sunt puse în valoare prin decor, ambianță și prin modalitatea de etalare utilizată, sunt valorificate aspectele calitative ale mărfii și personalizate serviciile oferite.

2. Vânzarea asistată - principala sa particularitate constă în faptul că îmbină  circulația liberă a clienților în  spațiul comercial  în cadrul căruia expunerea mărfurilor este deschisă cu prezența vânzătorului căruia îi revin sarcinile de supraveghere, încasare a contravalorii mărfurilor și ambalare a acestora.

3. Vânzarea prin autoservire se caracterizează prin faptul că  toate fazele actului de vânzare se realizează fără vânzător. Caracteristici: circulația liberă a clienților în cadrul spațiului de vânzare; etalarea mărfurilor  pe rafturi accesibile clienților realizându-se astfel o vânzare vizuală; efectuarea plății tuturor cumpărăturilor  printr-o singură operație la casele de marcat amplasate la ieșirea din magazin ( raion); importanța acordată modului de ambalare a produselor și vânzărilor promoționale.

4. Vânzarea prin automate comerciale se caracterizează prin absența intervenției umane cu excepția  reaprovizionărilor periodice și ridicării sumelor încasate; funcționarea non-stop a aparatului.

5. Vânzarea cu prețuri  discount  se caracterizează prin  comercializarea produselor, în general de marcă, la prețuri  inferioare celor practicate de către magazinele universale.