2. Forme de vânzare cu amănuntul reprezentative Back

Next

6. Vânzarea prin poștă   -  elementele de bază pe care le utilizează sunt:  plicul, scrisoarea, pliantul sau prospectul, bonul de comandă, cu sau fără plic de răspuns  și eventual alte elemente suplimentare sau eșantioane. Poate fi aplicată în numeroase situații și se poate combina cu alte mijloace de comunicare.

7. Vânzarea prin catalog - succesul catalogului este strâns legată de capacitatea întreprinderii de-a gestiona fișierele, controla stocurile, elabora sortimentul și întreține imaginea sa. Obiectivul acetei tehnici constă  nu numai în satisfacerea cererii, dar și în  crearea nevoii de consum.

8. Vânzarea la domiciliu - reprezintă consecința apariției noilor stiluri de viață,  interferenței metodelor de vânzare prin corespondență cu demersurile la domiciliu, interesului arătat îndeosebi de femei  față de aceste noi forme de vânzare, cum ar fi vânzarea prin reuniuni.

9. Vânzarea prin telefon - în prezent, vânzarea prin telefon (a cărei cerință fundamentală o reprezintă capacitatea de convingere a vânzătorului) și-a lărgit sfera de aplicare, cele mai active firme care realizează acest tip de vânzare fiind cele de  investiții și cele în sistem  discount la distanță.

10. Vânzarea pe credit - este o tehnică de vânzare  în cadrul căreia plata mărfii este efectuată  în mod  fracționat la   anumite date prestabilite, ulterioare vânzării. În general, plata se face  prin tehnica vânzării în rate.

11. Vânzarea electronică - forme: vânzările directe de publicitate televizată, vânzarea prin videotext   și vânzarea prin televiziune cablată ("home video shopping), vînzarea prin Internet, supemarketul la domiciliu.