2. Forme de vânzare cu amănuntul reprezentative | ![]() |
6. Vânzarea
prin poștă - elementele
de bază pe care le utilizează sunt: plicul,
scrisoarea, pliantul sau prospectul, bonul de comandă, cu sau fără plic de răspuns și eventual alte elemente suplimentare sau
eșantioane. Poate fi
aplicată în numeroase situații și se poate combina cu alte mijloace de comunicare.
7.
Vânzarea prin catalog -
succesul catalogului este strâns legată de capacitatea întreprinderii de-a gestiona
fișierele, controla stocurile, elabora sortimentul și întreține imaginea sa.
Obiectivul acetei tehnici constă nu numai în
satisfacerea cererii, dar și în crearea
nevoii de consum.
8. Vânzarea
la domiciliu - reprezintă consecința apariției noilor
stiluri de viață, interferenței metodelor
de vânzare prin corespondență cu demersurile la domiciliu, interesului arătat
îndeosebi de femei față de aceste noi forme
de vânzare, cum ar fi vânzarea prin reuniuni.
9. Vânzarea prin telefon -
în prezent, vânzarea prin telefon (a cărei cerință fundamentală o reprezintă
capacitatea de convingere a vânzătorului) și-a lărgit sfera de aplicare, cele mai
active firme care realizează acest tip de vânzare fiind cele de investiții și cele în sistem discount la distanță.
10.
Vânzarea pe credit - este o tehnică
de vânzare în cadrul căreia plata mărfii
este efectuată în mod fracționat la
anumite date prestabilite, ulterioare vânzării. În general, plata se face prin tehnica vânzării în rate.
11.
Vânzarea electronică - forme: vânzările
directe de publicitate televizată, vânzarea prin videotext
și vânzarea prin televiziune cablată ("home video shopping),
vînzarea prin Internet, supemarketul la domiciliu.