2. Forme de vânzare cu amănuntul reprezentative Back

Next

A. în raport cu funcția esențială a distribuției se disting:

w vânzări de contact, bazate pe contactul personal între vânzător și clientul său: vânzarea personală în magazinul tradițional, prin reprezentant, vânzarea directă la domiciliu, vânzarea prin comerțul mobil, vânzarea la stand, prin telefon.
w vânzări impersonale, caracterizate prin absența contactului  personal între vânzător și client: vânzarea  vizuală (pe bază de mostre, libera alegere, autoservirea), vânzarea prin automate și vânzarea la distanță ( prin corespondență și prin poștă).

B. în funcție de tipul rețelei de unități în care se realizează vânzarea mărfurilor și   metodele  utilizate în procesul de vânzare:

w în cadrul comerțului stabil: vânzare clasică, autoservire, vânzare prin intermediul rețelei de automate ;
w în cadrul comerțului mobil: vânzarea ambulantă și vânzarea în cadrul piețelor și târgurilor, utilizându-se mijloace  și utilaje specifice (furgonete, autofurgonete, autobuze magazin, autobaruri, tonete fixe sau mobile, chioșcuri mobile etc.)
w în cadrul comerțului fără magazine: vânzări tradiționale fără magazin ( vânzarea la domiciliu, vânzarea prin corespondență și pe bază de catalog și vânzarea electronică.