2. Concesionarii Back

Next

Marii producători sau exportatori pot încredința desfacerea și service-ul produselor lor, pe anumite piețe, unor întreprinderi specializate pe baza unui contract de concesiune.

Concesionarii sunt comercianți care se specializează în desfacere și service pentru anumite produse, de marcă, de lux, de tehnicitate ridicată.

Prin contract se prevede posibilitatea de a folosi numele, marca furnizorului, anumite brevete, licențe ale acestuia ca și un know-how al producătorului.

Pentru producător există avantajul de a fi prezent pe o piață prin utilizarea capacităților locale, fără a investi prea mult.

Concesionarul beneficiază de un transfer de prestigiu al producătorului asupra sa, de condiții favorabile de plată și operare.

Contractul de concesiune poate fi încheiat cu sau fără clauza de exclusivitate.  Poate fi vorba de o exclusivitate teritorială sau de produs.

În cazul exclusivității teritoriale, furnizorul se obligă să nu mai livreze produsul altor comercianți ce activează în aceeași zonă bine delimitată.

Concesionarul sau distribuitorul care acceptă o clauză de exclusivitate privind produsele se obligă să comercializeze numai produsele furnizorului cu care a încheiat contractul de concesiune. Exclusivitatea aduce avantaje în fața concurenților dar poate fi interpretată ca o încălcare a liberei concurențe (mai ales în Europa).