2. Concesionarii Back

Next

Obligațiile concesionarului sunt: 
wutilizarea unor spații adecvate și echipate corespunzător exigențelor comercializării produselor de marcă;
wasigurarea personalului competent;
wasigurarea serviciilor care însoțesc vânzarea și a service-ului post vânzare la standardul convenit cu producătorul;
wexistența, în unitate, a unui stoc suficient de produse și piese de schimb;
wrealizarea acțiunilor promoționale convenite, inclusiv participarea la târguri și saloane;
wfurnizarea informațiilor stabilite;
wplata produselor livrate în condițiile contractului (de obicei, după vânzarea către clientul concesionarului);
wrespectarea prețului de vânzare către clienți, convenit cu furnizorul;
wîndeplinirea unor obiective privind volumul vânzărilor, stabilite cu furnizorul.

Drepturile concesionarului sunt:
wsă beneficieze de aprovizionare conformă comenzilor cu toate produsele care fac obiectul contractului;
wsă folosească  numele producătorului  cu mențiunea “distribuitor” sau “concesionar”;
wsă beneficieze de asistență tehnică în formarea personalului, organizarea vânzării, cunoașterea produselor;
wsprijin în promovarea vânzărilor: prin eșantioane, machete, prospecte, pliante, detalii tehnice, organizarea unor manifestări, nominalizarea în campaniile publicitare realizate de producător;
wstabilirea prețului de vânzare astfel încât să conțină o marjă acoperitoare a cheltuielilor concesionarului și o cotă de beneficiu acceptată.

Concesionarea este o soluție folosită mai ales de firmele producătoare de autoturisme, echipamente electrocasnice și industriale, sisteme de calcul și birotică. Există o mare asemănare între contractul de concesionare și contractul de distribuție (unică). Condiția comercianților care sunt distribuitori ai unor produse de marcă este similară celei a concesionarilor cu deosebirea că distribuitorii vând mărfurile, în principal către alți comercianți (detailiști) iar concesionarii vând bunurile mai ales către utilizatorii finali.