1. Funcțiile intermediarilor

Back

Next

Ei se fac utili prin:

Cunoștințele privind legislația, uzanțele și limba vorbită pe o piață delimitată geografic;
Informațiile și relațiile privind importul și exportul, organizarea vânzărilor, rețelele de distribuție;
Cunoștințele legate de regimul valutar, riscurile pe piață, regimul taxelor și impozitelor, regimul prețurilor, condițiile de plată;
Relațiile bune cu autoritățile publice, asociațiile, camerele de comerț și persoane influente;
Informațiile asupra particularităților consumului și cererii, condițiilor de exploatare a produselor și nevoilor de “service”;
Cunoașterea reglementărilor privind ambalarea, marcarea, etichetarea;
Informațiile privind bonitatea partenerilor de afaceri locali;
Cunoașterea particularităților geografice, climaterice, politice, sociale, demografice etc. de care depinde atât de mult succesul în afaceri;
Abilitatea deosebită de a identifica parteneri de afaceri, clienți, oportunități datorată pregătirii și aptitudinilor personale ca și sistemului de determinare a veniturilor.

Cele mai uzuale forme de realizare a distribuției prin intermediari dependenți sunt: concesionarea, franciza, utilizarea reprezentanților, a  comisionarilor și curtierilor.