1. Funcțiile intermediarilor |
Ei
se fac utili prin:
Cunoștințele
privind legislația, uzanțele și limba vorbită pe o piață delimitată geografic;
Informațiile și
relațiile privind importul și exportul, organizarea vânzărilor, rețelele de
distribuție;
Cunoștințele legate de
regimul valutar, riscurile pe piață, regimul taxelor și impozitelor, regimul
prețurilor, condițiile de plată;
Relațiile bune cu
autoritățile publice, asociațiile, camerele de comerț și persoane influente;
Informațiile asupra
particularităților consumului și cererii, condițiilor de exploatare a produselor și
nevoilor de service;
Cunoașterea
reglementărilor privind ambalarea, marcarea, etichetarea;
Informațiile privind
bonitatea partenerilor de afaceri locali;
Cunoașterea
particularităților geografice, climaterice, politice, sociale, demografice etc. de care
depinde atât de mult succesul în afaceri;
Abilitatea deosebită de
a identifica parteneri de afaceri, clienți, oportunități datorată pregătirii și
aptitudinilor personale ca și sistemului de determinare a veniturilor.
Cele
mai uzuale forme de realizare a distribuției prin intermediari dependenți sunt:
concesionarea, franciza, utilizarea reprezentanților, a comisionarilor și
curtierilor.