3. Gestiunea stocurilor Back

Next

Toate aceste opțiuni se formulează pentru fiecare resursă sau grupă de resurse care face obiectul stocării, nefiind generalizabile.

În comerț, politica de stocare trebuie formulată pentru fiecare grupă sau sub-grupă de mărfuri comercializate.

În condițiile în care controlul îndeaproape al evoluției stocurilor presupune costuri, iar diferitele grupe de resurse/mărfuri au o importanță foarte diferențiată pentru bunul mers al afacerilor întreprinderii, se cuvine să se acorde o mai mare atenție produselor mai importante.

Potrivit „legii lui Paretto”, resursele/mărfurile se împart în trei grupe în funcție de contribuția acestora la realizarea unor indicatori de performanță a întreprinderii:

Grupa A., constituită din circa 10% din numărul produselor ce fac obiectul stocării, dar care contribuie în proporție de 70% la realizarea desfacerilor sau a altui indicator de performanță;

Grupa B., constituită din circa 20% din numărul produselor, a căror contribuție la performanța întreprinderii este tot de 20%;

Grupa C., cuprinzând un număr foarte mare de produse (circa 70% din numărul total al produselor) dar a căror contribuție cumulată în raport cu criteriul de performanță considerat nu depășește 10%.