2. Construirea ofertei întreprinderii | ![]() |
În concurența
contemporană, principala strategie
de construire a ofertei este aceea de inovare și diferențiere.
Întreprinderile concep oferta lor astfel
încât să fie percepută ca unică (Unique Selling
Proposition) și să dobândească o poziție de monopol pe piețe special
create. Firma Colgate Palmolive nu se
confruntă cu alte firme pe piața săpunurilor de toaletă; ea este singura, de exemplu,
pe piața produsului săpun protex (pe care a creat-o); pe această piață, ea stabilește regula jocului.
Definirea ofertei unei întreprinderi este componentă a strategiei de creștere, de concurență și de vânzare a firmei. În acest proces întreprinderea trebuie să găsească cele mai bune răspunsuri la întrebări precum:
Ce
nevoi vrea să satisfacă?
Poate
să creeze noi nevoi?
Care
anume?
Ce
bunuri poate și vrea să ofere pentru satisfacerea lor?
Ce
servicii oferă?
Care
este combinația cea mai bună între bunuri și servicii?
Cu
ce cantități vine pe piață?
Care
va fi sortimentul (în lărgime și profunzime) produsului?
Care
este programul său de fabricație/prestare pentru un orizont de timp semnificativ?
Când
lansează fiecare produs?
Pe
ce piață geografică va fi activă?
Când
scoate un produs de pe piață?
În
ce condiții va vinde produsul?
Cum
se pot ajuta produsele firmei între ele?
Care
este marca potrivită pentru un produs?