2. Construirea ofertei întreprinderii Back

Next

În concurența contemporană,  principala strategie   de construire a ofertei este aceea de inovare și diferențiere. Întreprinderile concep oferta lor astfel încât să fie percepută ca unică (Unique Selling Proposition) și să dobândească o poziție de monopol pe piețe special create.  Firma Colgate Palmolive nu se confruntă cu alte firme pe piața săpunurilor de toaletă; ea este singura, de exemplu, pe piața produsului “săpun protex” (pe care a creat-o);  pe această piață, ea stabilește regula jocului.

Definirea ofertei unei întreprinderi este componentă a strategiei de creștere, de concurență și de vânzare a firmei. În acest proces întreprinderea trebuie să găsească cele mai bune răspunsuri la întrebări precum:

Ce nevoi vrea să satisfacă?
Poate să creeze noi nevoi?
Care anume?
Ce bunuri poate și vrea să ofere pentru satisfacerea lor?
Ce servicii oferă?
Care este combinația cea mai bună între bunuri și servicii?
Cu ce cantități vine pe piață?
Care va fi sortimentul (în lărgime și profunzime) produsului?
Care este programul său de fabricație/prestare pentru un orizont de timp semnificativ?
Când lansează fiecare produs?
Pe ce piață geografică va fi activă?
Când scoate un produs de pe piață?
În ce condiții va vinde produsul?
Cum se pot ajuta produsele firmei între ele?
Care este marca potrivită pentru un produs?