2. Construirea ofertei întreprinderii | ![]() |
Există câteva modalități specifice prin care o întreprindere își poate diferenția oferta de a celorlalți intervenienți pe o piață.
O modalitate înseamnă
combinarea unor intervenții în ce privește produsul, serviciile, personalul
și imaginea de fapt toate elementele observabile din afara firmei.
Oferta este determinată de produs prin caracteristici, performanțe, conformitatea cu standardele, durabilitate, fiabilitate, mentenabilitate, stil și proiectare. Schimbările în aceste variabile determină diferențierea ofertei.
În privința serviciilor oferite, independent sau asociate cu produsele, oferta se poate diferenția prin modul de livrare/furnizare, instalarea bunurilor, instruirea utilizatorului, repararea bunurilor, garanție, premii de fidelitate, consultanță în alegere.
O poziție bună pe piață se poate obține prin calitatea superioară a resurselor umane implicate în prezentarea ofertei și vânzare. Competența, amabilitatea, credibilitatea, siguranța și aptitudinile de comunicare ale personalului aduc, garantat, un avantaj competitiv firmei.
Fiecare produs oferit
are o
identitate, o imagine. Acestea se formează
prin intervenții dirijate în presă și mijloacele audiovizuale, prin folosirea
simbolurilor, prin evenimente de comunicare și chiar atmosfera în care se prezintă
bunurile și serviciile.