2. Construirea ofertei întreprinderii Back

Next

Există câteva modalități specifice prin care o întreprindere își poate diferenția oferta de a celorlalți intervenienți pe o piață.

O modalitate înseamnă combinarea unor intervenții în ce privește produsul, serviciile,  personalul și imaginea – de fapt toate elementele observabile din afara firmei.

Oferta este determinată de produs prin caracteristici, performanțe, conformitatea cu standardele, durabilitate, fiabilitate, mentenabilitate, stil și proiectare. Schimbările în aceste variabile determină diferențierea ofertei.

În privința serviciilor oferite, independent sau asociate cu produsele, oferta se poate diferenția prin modul de livrare/furnizare, instalarea bunurilor, instruirea utilizatorului, repararea bunurilor, garanție, premii de fidelitate, consultanță în alegere.

O poziție bună pe piață se poate obține prin calitatea superioară a resurselor umane implicate în prezentarea ofertei și vânzare. Competența, amabilitatea, credibilitatea, siguranța și  aptitudinile de comunicare ale personalului aduc, garantat, un avantaj competitiv firmei.

Fiecare produs oferit are o identitate, o imagine. Acestea se formează prin intervenții dirijate în presă și mijloacele audiovizuale, prin folosirea simbolurilor, prin evenimente de comunicare și chiar atmosfera în care se prezintă bunurile și serviciile.