1. Conceptul de ofertă |
Întreprinderea poate câștiga mult vânzând cantități mari la prețuri unitare cât mai ridicate. Ea poate să vândă cantități mari numai dacă există o nevoie mare pentru produsele/seviciile sale, dacă utilizatorii au bani să le cumpere și dacă este singură pe piață (are poziție de monopol).
Apariția unui nou
ofertant atrage din aceeași cerere, piața fiind acum
împărțită.
Întreprinderea are la îndemână soluția luptei pentru menținerea unei cote cât mai mari de piață (și poate învinge, poate fi învinsă sau pot dispărea ambii ofertanți) sau soluția împărțirii pieței după o proporție acceptată (există o mulțime de formule de cooperare pe piețe).
Întreprinderea ar putea
să părăsească piața acestui
produs/serviciu căutând o piață mai favorabilă sau să ofere altceva- același
produs, de fapt, dar perceput altfel de consumatori (altfel ambalat, altfel porționat,
altfel descris, altfel numit, însoțit de servicii, cu altă imagine).