1. Conceptul de ofertă |
Termenul de ofertă se
folosește foarte frecvent în economie cu multiple sensuri.
Oferta în general ca ansamblul bunurilor și serviciilor menite a satisface cererea pe o piață; |
Oferta unei întreprinderi ca volum și structură a produselor și serviciilor realizate de o întreprindere într-o perioadă de timp și aduse pe piață; |
Oferta unică de vânzare ca ceea ce particularizează și diferențiază bunurile și serviciile unui ofertant; |
Oferta în sensul obligațiilor
asumate prin lansarea ei (promisiune de vânzare). |
Oferta întreprinderii la un moment dat are un anumit
volum, o structură, o anumită filozofie a construcției. Ea generează o anumită
percepție din partea partenerilor întreprinderii. Toate acestea se modifică în timp
funcție de strategiile adoptate de conducerea întreprinderii,
de schimbările în mediul de existență.
Natura ofertei derivă
din obiectul de activitate al întreprinderii, depinde de ceea ce vrea și poate să
aducă întreprinderea pe piață. Oferta ei este condiționată de factori interni - resursele disponibile, capacitatea de producție și
prestare de servicii, strategia conducerii și de factori externi mărimea pieței, dimensiunea și structura cererii,
volumul și structura ofertei similare ca și comportamentul concurenților pe aceeași
piață. Obiectivul întreprinderii de a câștiga mult prin vânzare se poate realiza printr-o combinare
bună a cantităților de produse cu prețul unitar.