4. Stabilirea prețurilor de cumpărare Back

Next

În relațiile cu furnizorii întreprinderea are obiectivul de a obține cel mai bun raport calitate/preț pentru produsele achiziționate.

Prețul la care se încheie o tranzacție sau un contract  este, de obicei, un rezultat al negocierii și satisfăcător pentru ambele părți.

Nivelul prețului cerut de furnizor pentru un anumit articol depinde de caracteristicile produsului (calitate, performanțe, estetică, materii prime, tehnologie de prelucrare, mod de ambalare etc.), de politica de preț a ofertantului, de prețurile practicate de concurență, de prețul pe care ofertantul crede că poate și este dispus să-l accepte clientul.

Nivelul prețului unitar oferit de client unui furnizor depinde de destinația produsului, de prețul cu care, la rândul său, va putea valorifica produsul ca atare sau produsele/serviciile în care va fi încorporat.

Forța de negociere a partenerilor intervine ca un factor important. Prețul produsului este dependent și de condițiile de livrare și plată. Furnizorul care suportă o serie de costuri privind transferul produsului la client va practica prețuri mai mari. Un client va accepta un preț mai mare pentru produsul pe care îl  plătește la termen sau eșalonat.

Furnizorii acordă reduceri de preț la cantitățile mai mari vândute (rabat),  la plata anticipată sau în momentul livrării, ca și la plata în numerar (skonto).