2. Decizii privind aprovizionarea Back

Next

 

Pentru o bună aprovizionare, întreprinderea trebuie să găsească cele mai bune răspunsuri/soluții la întrebările:

Să producă sau să cumpere?
Ce să cumpere?
În ce cantități?
Când să cumpere?
De la cine să cumpere?
La ce preț să cumpere?
În ce condiții să cumpere?

„Make or Buy” este o situație decizională care precede și condiționează aprovizionarea. Există tot mai frecvente cazuri în care se dovedește mai avantajoasă subcontractarea producției sau externalizarea acesteia.

Necesarul de mărfuri (cantitatea de aprovizionat într-o anumită perioadă) al întreprinderii este funcție directă de volumul și structura desfacerilor, de normele de consum pentru realizarea produselor și serviciilor (în cazul întreprinderilor ce produc), de politica de stocuri de materii prime, respectiv produse finite,  pentru care optează  întreprinderea.

Politica de aprovizionare se corelează cu o anumită opțiune privind menținerea, creșterea sau reducerea stocurilor.