2. Decizii privind aprovizionarea | ![]() |
Pentru o bună aprovizionare, întreprinderea trebuie să găsească cele mai bune răspunsuri/soluții la întrebările:
Să
producă sau să cumpere?
Ce
să cumpere?
În
ce cantități?
Când
să cumpere?
De
la cine să cumpere?
La
ce preț să cumpere?
În
ce condiții să cumpere?
Make or Buy este o
situație decizională care precede și condiționează aprovizionarea. Există tot mai
frecvente cazuri în care se dovedește mai avantajoasă subcontractarea producției sau externalizarea
acesteia.
Necesarul de mărfuri (cantitatea de aprovizionat într-o anumită perioadă) al întreprinderii este funcție directă de volumul și structura desfacerilor, de normele de consum pentru realizarea produselor și serviciilor (în cazul întreprinderilor ce produc), de politica de stocuri de materii prime, respectiv produse finite, pentru care optează întreprinderea.
Politica
de aprovizionare se corelează cu o anumită opțiune privind menținerea, creșterea sau
reducerea stocurilor.