6. Strategii vizând alocarea resurselor pe domeniile de activitate ale firmei Back

Next

 

I.                    “Semnul de întrebare” sau “copilul minune” desemnează zone noi, promițătoare dar mari consumatoare de resurse fără a produce nimic, deocamdată. De exemplu, implantarea pe o nouă piață necesită mari cheltuieli de pregătire, neproductive, imediat; deschiderea unui nou magazin solicită resurse considerabile, neproductive până la darea în folosință. 

II.                  “Star-ul” desemnează domenii de succes ale firmei, productive, dar care necesită în continuare investiții și sprijin. O nouă formulă de vânzare, cu servicii asociate poate fi un “star” cu succes răsunător și care generează creșteri substanțiale ale vânzărilor ocazionând, însă, și un suport (financiar, publicitar etc.) considerabil care utilizează aproape integral veniturile suplimentare degajate. 

IV.              “Câinele” (dat afară pe ușă) – desemnează sectorul sau domeniul devenit balast –           consumator de resurse și care nu mai poate produce, nu mai este util.

III.               “Vaca de muls” – un domeniu care a fost cândva “star”, consolidat, foarte productiv, care consumă mai puțin decât produce permițând degajarea de resurse ce vor “hrăni” alte sectoare. Perioada de viață a unui asemenea sector depinde de conjuncturi externe și de intervențiile proprii ale firmei.