6. Strategii vizând alocarea resurselor pe domeniile de activitate ale firmei | ![]() |
I.
Semnul de întrebare sau copilul minune desemnează zone noi, promițătoare dar mari
consumatoare de resurse fără a produce nimic, deocamdată. De exemplu, implantarea pe o
nouă piață necesită mari cheltuieli de pregătire, neproductive, imediat; deschiderea
unui nou magazin solicită resurse considerabile, neproductive până la darea în
folosință. |
II.
Star-ul desemnează
domenii de succes ale firmei, productive, dar care necesită în continuare investiții
și sprijin. O nouă formulă de vânzare, cu servicii asociate poate fi un star cu
succes răsunător și care generează creșteri substanțiale ale vânzărilor
ocazionând, însă, și un suport (financiar, publicitar etc.) considerabil care
utilizează aproape integral veniturile suplimentare degajate. |
IV.
Câinele (dat afară pe ușă)
desemnează sectorul sau domeniul devenit balast
consumator de resurse și care nu mai poate produce, nu mai este util. |
III.
Vaca
de muls un domeniu care a fost
cândva star, consolidat, foarte productiv, care consumă mai puțin decât produce
permițând degajarea de resurse ce vor hrăni alte sectoare. Perioada de viață a
unui asemenea sector depinde de conjuncturi externe și de intervențiile proprii ale
firmei. |