3. Natura relațiilor întreprinderii cu piețele de desfacere | ![]() |
Relațiile
întreprinderii cu piața sunt de cunoaștere, de
reacție și de influență reciprocă. Cunoașterea pieței înseamnă pentru
întreprindere organizarea și desfășurarea unor activități concertate pentru
studierea pieței adică a cererii și a ofertei ca și a factorilor care determină
schimbările pe piețe. Cererea este o variabilă economică
măsurabilă care reflectă nevoile pe care consumatorii și le pot satisface în limita
puterii lor de cumpărare. (Cererea solvabilă
este o parte a nevoilor).
Cunoașterea cererii presupune
obținerea unor informații despe clienți și consumatori (purtătorii cererii) de genul: |
În economia
contemporană piețele se extind continuu (globalizare), produsele și serviciile se
diversifică, reclama devine tot mai incisivă iar concurența tot mai dură. Singurul comportament rațional al întreprinderii în
relațiile cu piețele de desfacere este cel de anticipare, adaptare și influență (în
măsura forței fiecărei unități).