2. Caracteristicile pieței întreprinderii | ![]() |
Dinamica pieței întreprinderii este determinată de o multitudine de factori externi (dintr-un context al mediului întreprinderii) și factori interni (ce țin de activitatea întreprinderii). Factorii externi sunt cei care determină cererea și oferta, respectiv comportamentul clienților și al concurenților. Modificarea lor se află într-o anumită corelație cu factori obiectivi cum ar fi veniturile și prețurile.
Alți factori care
determină dinamica pieței sunt: politica economică a statelor; tehnologia; ciclul de viată
al produselor; nivelul de educație; obiceiurile de consum
sau, la nivel local: concurența, obiceiurile de cumpărare etc. Dinamica
pieței întreprinderii este determinată de știința, abilitatea
și eforturile întreprinderii pentru dezvoltarea pieței.
Întreprinderea
depune eforturi pentru a menține consumatorii actuali, a asigura fidelitatea acestora și
a-i determina să cumpere cantități mai mari. De asemenea, va încerca prin multiple
mijloace să atragă clienții de la concurență și să transforme
non-consumatorii relativi ai unui produs în consumatori.