1. Definiția pieței întreprinderii | ![]() |
Gradul efectiv sau potențial de pătrundere în consum (utilizare) a produselor sau serviciilor unei întreprinderi specializate în producerea ori comercializarea lor definește piața întreprinderii.
|
Prin profilul său, întreprinderea se înscrie în piața unuia sau mai multor produse. În situația în care mai multe întreprinderi produc sau desfac aceleași produse, piața produsului este constituită din piețe ale mai multor întreprinderi.
|
Piețele întreprinderilor se interferează cu
piețele produselor, fiecare deținând o cotă parte din cealaltă.
Întreprinderile se adresează, prin produsele lor, simultan, mai multor categorii de
consumatori, utilizatori; acestea, la rândul lor, definesc anumite piețe.
|
Piața de desfacere a întreprinderii este reprezentată de toți clienții potențiali, care au aceeași nevoie sau dorință și care sunt dispuși și au capacitatea de a se angaja într-o relație de schimb pentru satisfacerea acelei nevoi sau dorințe.
|
Piața unui produs oferit
de o întreprindere poate fi abordată ca piață actuală (formată din
clienții produsului care cumpără de la întreprindere plus cei care cumpără de la
concurență) și piață potențială (include, pe lângă
consumatorii efectivi, pe cei potențiali, care, în anumite condiții ar putea deveni
consumatori efectivi). |