| 1. Ce sunt IMM-urile? |
CRITERII
CANTITATIVE: |
|
(+) |
(-) |
* Numărul de angajați: |
|
w simplitate;
|
w ignorarea
corelației care există între prezența capitalului fix și a muncii vii (mijloacele
fixe de mare randament, conduc la reducerea necesarului de personal și invers); |
* Valoarea capitalului: |
|
w reprezentativitate; |
w ridică
probleme de operaționalizare, când nu există o delimitare clară între
proprietatea personală a întreprinzătorului și cea a firmei lui; |
* Cifra de afaceri: |
|
w criteriu
sintetic; |
w nereprezentativ
pentru IMM-urile aparținând unor sectoare de activitate foarte diferite; |
* Valoarea producției,
capacitatea de producție: |
|
w simplitate; |
w caracterizează, în general,
sectoarele productive și permit comparații doar între întreprinderi dispunând de
condiții asemănătoare de combinare a factorilor de producție; |
* Cota de piață: |
|
w expresivitate; |
w grad mare
de relativitate, dimensiunea întreprinderii fiind în relație directă cu tipul pieței
de referință (locală, națională, a produsului etc.); |
CRITERII
CALITATIVE: |
|
* Sectorul de
activitate |
|
* Tehnologia
utilizată |
|
* Configurația
organizatorică și managerială |
|
* Gradul de
dependență față de întreprinderile mari |
|