1. Ce sunt IMM-urile?

Back

Next

CRITERII CANTITATIVE:

(+)

(-)

* Numărul de angajați:

w simplitate;
w accesibilitate;
w criteriu relativ stabil utilizat singur sau în combinație în cele mai multe țări ale lumii;

w ignorarea corelației care există între prezența capitalului fix și a muncii vii (mijloacele fixe de mare randament, conduc la reducerea necesarului de personal și invers);
w nu reflectă decât numărul angajaților permanenți, nu și pe cel al personalului sezonier sau al membrilor familiei care activează, fără a fi efectiv angajați.

* Valoarea capitalului:

w reprezentativitate;
w accesibilitate;

w ridică probleme de operaționalizare, când nu există o delimitare clară între proprietatea personală a întreprinzătorului și cea a firmei lui;

* Cifra de afaceri:

w criteriu sintetic;
w ușor de aplicat;

w nereprezentativ pentru IMM-urile aparținând unor sectoare de activitate foarte diferite;
w devine ușor perisabil, necesitând actualizări permanente datorită ratei înalte de inflație (în țările în tranziție).

* Valoarea producției, capacitatea de producție:

w simplitate;
w accesibilitate;

w caracterizează, în general, sectoarele productive și permit comparații doar între întreprinderi dispunând de condiții asemănătoare de combinare a factorilor de producție;

* Cota de piață:

w expresivitate;

w grad mare de relativitate, dimensiunea întreprinderii fiind în relație directă cu tipul pieței de referință (locală, națională, a produsului etc.);
w cuantificare relativ greu de realizat pentru IMM-uri;

CRITERII CALITATIVE:

* Sectorul de activitate

* Tehnologia utilizată

* Configurația organizatorică și managerială

* Gradul de dependență față de întreprinderile mari