3. Efecte juridice ale ofertei | ![]() |
În activitatea de livrare/aprovizionare, prin ofertă se înțelege o exprimare a voinței furnizorului de a livra anumite produse, în anumite condiții, unui anumit client. |
||
Prin condițiile ofertei
se precizează: w felul, natura, și caracteristicile mărfurilor, w calitatea și cantitatea, w prețul, |
w termenul și
locul livrării, |
În acest sens, oferta constituie varianta proprie de contract pe care un furnizor
o prezintă clientului potențial. Oferta care conține toate aceste
precizări obligă pe emitent să o respecte pe perioada valabilității precizate. Ea
creează o răspundere juridică.
Prospectele, pliantele, cataloagele sau listele de produse și prețuri care nu se adresează unui anumit client, nominalizat, ci clientelei - în general - nu constituie ofertă în sensul juridic de mai sus.
Nici etalarea mărfurilor în vitrina sau în spațiile de vânzare nu constituie o ofertă în sensul juridic avut în vedere. Clientul nu este îndreptățit să oblige pe furnizor să vândă produsele, pe această bază.
Aceste accesorii
ale vânzării sunt menite a determina comenzi ferme din partea cumpărătorilor
potențiali. Numai acceptarea lor de către furnizorul
emitent al catalogului, de exemplu, creează
obligații determinate juridic.