3. Funcția de marketing | ![]() |
Spre deosebire de funcția
comercială care are o valoare tactică, funcția de marketing are o
valoare strategică și se referă cu precădere la
aspecte ce privesc activitatea întreprinderii în viitor. CONȚINUT: Rolul
funcției de marketing este de prospectare a pieței de vânzare (prin identificarea
nevoilor prezente și viitoare) și proiectarea mijloacelor și eforturilor
întreprinderii astfel încât să se obțină maxim de profit în condiții de
satisfacere cât mai completă a cererii.
În cadrul funcției de marketing se grupează următoarele activități:
w elaborarea studiilor de piață;
w proiectarea mixului de
marketing (produse, prețuri, distribuție,
promovare);
w animarea forțelor de
vânzare;
w realizarea promovării
produselor;
w determinarea sistemului
optim de distribuție;
w identificarea și aplicarea
unor strategii optime în competiția cu alte
firme;
w realizarea consecventă și
sistematică a contactelor directe cu diferite categorii de public prin intermediul
relațiilor publice.