3. Opțiuni strategice ale întreprinderii în funcție de etapa de viață | ![]() |
1. În etapa lansării: întreprinzătorul
poate opta către una dintre următoarele alternative:
Inițierea unei noi afaceri,
(este cea mai frecventă modalitate
de inițiere a afacerilor, ca urmare a independenței în ce privește alegerea naturii
afacerii și posibilității selectării mediului competitiv în limitele dorite).
Cumpărarea unei
afaceri existente ( jumătate dintre afacerile aflate
în cursul negocierii procesului de
achiziționare eșuează și peste 50% dintre cele care în final sunt achiziționate nu
corespund așteptărilor cumpărătorilor. Așadar, în contextul în care doar 25% dintre
afacerile ce fac obiectul inițial al unei
negocieri vânzare-cumpărare se dovedesc a fi afaceri
cu adevărat profitabile, cumpărarea unei firme poate fi deosebit de riscantă)
2. În etapele de dezvoltare și maturitate se poate recurge la: