2. Factori care determină valoarea unui amplasament Back

Next

 

Amplasamentul într-o regiune din țară, o localitate sau o zonă din localitate este determinat de o multitudine de factori cum ar fi:

-          apropierea de piețele de desfacere;
-          apropierea de sursele de materii prime sau de aprovizionare;
-          apropierea de resursele de muncă (zone cu personal calificat, cu experiență, cu tradiție industrială, disciplinat, conștiincios);
-          reducerea costurilor de transport;
-          apropierea de rețelele de utilități (energie electrică, apă, canalizare, gaze, telefonie) și facilitatea accesării acestora;
-          costul terenurilor și spațiilor, nivelul chiriilor;
-          prestigiul asociat unor zone din orașe, din țară sau din lume (un sediu la Dusseldorf este mai bine cotat decât un eventual sediu al aceleiași firme la Caracal);
-          posibilitățile de extindere ulterioară;
-          existența unor aglomerări industriale, comerciale sau de servicii;
-          existența unor programe de dezvoltare locală;
-          existența sau posibilitatea amenajării unor spații de parcare;
-          lipsa unor condiții poluante sau perturbatoare;
-         populație și unități economice cu venituri ridicate.