6. Direcții de acțiune pentru creșterea eficienței

Back

Next

Stabilirea modalităților de sporire a eficienței  oricărei întreprinderi se realizează în contextul opțiunilor strategice ale acesteia.   Pornind de la principalele  funcții ale întreprinderii și de la  categoriile majore de factori care influențează mecanismul de funcționare a întreprinderii: factori    tehnici și tehnologici, manageriali, economico-financiari și sociali, în cele ce urmează  sunt  prezentate unele căi de creștere a eficienței întreprinderilor:

modernizarea bazei tehnico-materiale
extinderea rețelei de unități și dezvoltarea capacității economice a acesteia
asimilarea  unor produse noi, cu caracteristici tehnico-economice competitive
mecanizarea, automatizarea și informatizarea proceselor de producție;
raționalizarea aprovizionării și optimizarea stocurilor
modernizarea tehnologiei comerciale și în special a formelor de vânzare
adaptarea la cerințele pieței
reducerea costurilor
optimizarea gestionării capitalului financiar
motivarea personalului și creșterea productivității muncii
fundamentarea științifică a deciziilor în toate domeniile de activitate