1. Indicatori de eficiență

Next

În accepțiune generală, eficiența reflectă calitatea unei acțiuni de a produce efectul scontat. Din punct de vedere economic, eficiența reprezintă raportul dintre ansamblul efectelor utile (rezultatelor) și eforturile (cheltuielile) ocazionate de desfășurarea unei activități economice.

Indicatorii specifici de apreciere a eficienței firmelor cu activitate de comerț sunt prezentați în tabelul următor:

EFICIENȚA ECONOMICĂ

EFICIENȚA SOCIALĂ

·        volumul vânzărilor (mii lei)
·        vânzări medii pe mp sală de vânzare
·        vânzări la 1000 lei fonduri fixe
·        vânzări la 1000 lei mijloace circulante
·        vânzări la 1000 lei fonduri de circulație
·        vânzări medii pe lucrător
·        suma cheltuielilor de circulație
·        nivelul cheltuielilor de circulație
·        suma adaosului comercial
·        cota medie de adaos comercial
·        gradul de ocupare a sălii de vânzare cu mobilier

·        număr mediu de locuitori serviți de o unitate comercială
·        număr de clienți serviți de un vânzător
·        distanța medie parcursă de cumpărător pentru aprovizionare
·        timp mediu parcurs pentru procurarea mărfii
·        locul ocupat de prestarea serviciilor comerciale

Eficiența activității întreprinderii este rezultanta valorificării resurselor, a nivelului veniturilor și cheltuielilor realizate exprimându-se prin profitul obtinut si indicatorii rentabilității.